Bardziej chrześcijański świat...

Gość Lubelski 21/2013

publikacja 23.05.2013 00:15

O pasji, na której można zarabiać, oraz śniadaniach biznesmenów chętnych do dzielenia się swoją wiedzą z Pawłem Królakiem, twórcą internetowej księgarni katolickiej i założycielem lubelskiego Towarzystwa Biznesowego, rozmawia Justyna Jarosińska.

 Księgarnię dziś znaną w całej Polsce Paweł Królak zakładał z 300-złotowym kapitałem Księgarnię dziś znaną w całej Polsce Paweł Królak zakładał z 300-złotowym kapitałem
Justyna Jarosińska

Justyna Jarosińska: Czym wyróżnia się tolle.pl?

Paweł Królak: Nasz Klub Książki prowadzimy inaczej niż wszyscy. Jeszcze podczas studiów zauważyłem, że nie ma takiego miejsca, gdzie można byłoby znaleźć tylko takie książki, które rzeczywiście warto przeczytać. Bo katolik to ktoś, kto czyta nie tylko o modlitwie, papieżu i Kościele, ale poważnie traktując swoją wiarę, interesuje się całym światem. W związku z tym oferujemy książki z różnych dziedzin, od rozwoju osobistego przez historię, biznes, podróże aż po kulinaria. Ale zawsze dobierane w kluczu wartości chrześcijańskich.

Czy internetowa księgarnia może być w dzisiejszych czasach pomysłem na biznes?

8 lat temu, kiedy postanowiłem założyć tolle.pl, miałem w kieszeni 300 zł. Dziś zatrudniam właśnie dwunastą osobę. Mamy naprawdę dużo dobrych pomysłów, żeby się przebić. Przyświeca nam hasło zmieniania świata na bardziej chrześcijański. Chcemy trafiać do tych ludzi, którzy podobnie jak my uważają, że świat będzie lepszy właśnie wtedy, gdy będzie bardziej chrześcijański, i do takich, którzy chcą się rozwijać po to, by świat właśnie na taki zmieniać. A żeby to robić, trzeba czytać. My im dostarczamy właściwe książki. To sprawia, że książka nie jest już tylko książką, staje się bowiem narzędziem przemiany życia i pomocą w zmienianiu świata. Oprócz tego oczywiście dbamy o maksymalnie pozytywne doświadczenie kupowania, by obsługa klienta i sposób realizacji zamówień oraz wszystkie inne kwestie techniczne były na najwyższym poziomie w Polsce. I to działa. Klienci nas kochają! Do członków Klubu Książki tolle.pl wysyłamy także regularnie newslettery, w których polecamy konkretne ciekawe książki, oczywiście przez nas sprawdzone.

Zainaugurował Pan w Lublinie działalność Towarzystwa Biznesowego. Dlaczego?

Towarzystwo Biznesowe w Lublinie dopiero startuje, ale w Warszawie działa już trzy lata. Działa także w kilku innych dużych miastach Polski. Twórca Towarzystwa Biznesowego Maciek Gnyszka już od dłuższego czasu namawiał mnie do założenia towarzystwa w Lublinie. Bardzo długo miałem wątpliwości, czy jestem odpowiednią osobą do realizacji tego zadania. Nadal nie jestem pewien. Po pierwszym spotkaniu muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z frekwencji. Na inauguracyjnym śniadaniu pojawiło się 17 osób reprezentujących różne branże, od prawników i księgowych po przedstawicieli firm reklamowych, komputerowych, a nawet ludzi zajmujących się wyposażeniem łazienek. Wszyscy zadeklarowali, że chcą uczestniczyć w kolejnych spotkaniach.

Co jest celem tych spotkań?

Towarzystwa biznesowe to kluby networkingowe skupiające przedsiębiorców, menedżerów i freelancerów wszelkich branż. Cotygodniowe spotkania pozwalają na zdobywanie kontaktów, dawanie rekomendacji, szkolenia i promocję firm.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.