Misja możliwa

Justyna Jarosińska

|

Gość Lubelski 49/2015

publikacja 03.12.2015 00:15

Za patrona obrali proroka ze Starego Testamentu. Dlatego, że jak mówią, jest wzorem pedagoga, który potrafił pobudzić do samodzielnego myślenia.

Powyżej: Pedagodzy z Natana stawiają na kreatywność i animację Powyżej: Pedagodzy z Natana stawiają na kreatywność i animację
Archiwum „Natan”

Sposób, w jaki Natan rozmawia z królem Dawidem i prowokuje go do odkrycia prawdy o sobie, jest dla nas wielkim źródłem inspiracji – mówi Zbigniew Barciński prezes i założyciel Stowarzyszenia Pedagogów Natan. – Nasza nazwa to także skrót słów: Nauczanie – Tradycja – Animacja. Te trzy słowa wskazują na kluczowe dla nas sprawy – dodaje.

Silna osobowość i zasady

Przez prawie 12 lat członkowie i założyciele Natana prowadzili działalność jako Sekcja Katechetyczna Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów „Klanza”. W 2007 r. rozpoczęli samodzielną działalność. Od początku swego funkcjonowania, propagują pewną wizję edukacji, katechezy, metodyki nauczania i wychowania. – Zależy nam na tym, aby uczniowie w szkole byli aktywni, oczywiście na miarę swoich możliwości rozwojowych. Chcemy, aby w wieloletnim procesie „nauczania – uczenia się” było z czasem coraz więcej miejsca na samodzielne poszukiwania uczniów i dokonywanie przez nich odkryć – podkreśla Z. Barciński. Członkowie Natana w nauczaniu stawiają na metody aktywizujące.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.