MakoLab Delivery Center na KUL

jj, rt

dodane 27.10.2017 15:10

Na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim powstał odział agencji marketingowo-technologicznej Makolab SA - firmy specjalizującej się w tworzeniu i wdrażaniu dedykowanych rozwiązań internetowych dla koncernów i największych polskich instytucji przy wykorzystaniu najlepszych dostępnych technologii.

W najbliższym czasie rozpoczną się badania nad udoskonaleniem zaawansowanego semantycznego systemu wyszukiwania, których założeniem jest osiąganie jak najbardziej „inteligentnych” wyników W najbliższym czasie rozpoczną się badania nad udoskonaleniem zaawansowanego semantycznego systemu wyszukiwania, których założeniem jest osiąganie jak najbardziej „inteligentnych” wyników
Archiwum Wydział Filozofii KUL

To formalne przypieczętowanie wieloletniej współpracy Wydziału Filozofii KUL i Agencji Cyfrowej MakoLab. Nowe centrum otworzyli dr hab. Piotr Kulicki, prodziekan Wydziału Filozofii KUL, oraz dr Mirek Sopek, wiceprezes Zarządu MakoLab SA.

Jak informuje prof. Robert Trypuz z Katedry Podstaw Informatyki na Wydziale Filozofii KUL, MakoLab Delivery Center ma trzy cele. - Pierwszym jest szersze niż dotychczas otwarcie się MakoLabu na transfer wiedzy z nauki do biznesu lub - innymi słowy - szukanie innowacji na styku teorii i praktyki, stąd ogromna otwartość centrum na kontakty z naukowcami naszego wydziału, szukającymi możliwości wdrożenia swoich nowatorskich pomysłów.

Aktualnie lubelski dział liczy 3 osoby, które zgłębiają m.in. tajniki rozwiązań digital dla branży motoryzacyjnej i finansowej, rozwijają metody znane ze sztucznej inteligencji oraz sieci semantycznych i badają zastosowania technologii Blockchain. Jeszcze w tym miesiącu lubelski dział rozpocznie we współpracy z Wydziałem Filozofii KUL realizację jednego z kluczowych dla firmy projektów z obszaru sztucznej inteligencji - systemu inteligentnego wyszukiwania Search Insights (SI). Projekt jest w dużej części finansowany przez PARP.

- Drugim celem MDC jest umożliwienie ambitnym studentom praktycznego sprawdzenia swoich umiejętności w szerokiej gamie technologii informatycznych używanych w MakoLabie - wyjaśnia prof. Trypuz. - Bez wątpienia jest to - tak dla MakoLabu, jak i dla naszych studentów - szansa na intensywny rozwój.

W tym roku praktyki w MakoLabie podjęło 7 studentów Kognitywistyki i Informatyki KUL. Część z nich została zaproszona do Łodzi, do głównej siedziby firmy, gdzie mogli szlifować swoje umiejętności w zakresie front-endu. Pozostali mogli praktykować w Lublinie pod okiem pracowników MakoLab R&D.

MDC chce być także swojego rodzaju trampoliną dla średnio i bardzo doświadczonych informatyków, którzy chcieliby doskonalić swoje umiejętności w świetnie rozwijającej się firmie informatycznej.

MakoLab ma nadzieję, że współpraca z naukowcami zaowocuje kolejnymi innowacyjnymi pomysłami, które da się wdrożyć w życie.