Współczesna matka rozmawia z dzieckiem ok. 7 minut dziennie, a ojciec 5 – fachowcy mówią, że w tym czasie dziecka się nie wychowa. Tę funkcję przejmuje w dużej mierze szkoła. Z jakim skutkiem?
Każdego dnia od rana do wieczora poloniści uczestniczyli w ciekawych zajęciach.
ks. Rafał Pastwa /Foto Gość
Trzeci Kongres Dydaktyki Polonistycznej miał na celu zintegrowanie środowiska polonistów szkolnych z akademickimi. W wydarzeniu uczestniczyło ćwierć tysiąca polonistów, reprezentujących niemal wszystkie ośrodki naukowe w Polsce, oraz nauczyciele poloniści z całego kraju. Wydarzenie w tym roku odbywało się na katolickim uniwersytecie w Lublinie od 22 do 25 listopada pod hasłem: „Polonistyka w świecie wartości. Edukacja polonistyczna jako wartość”.
Niski kapitał ucznia?
– Chcemy się zastanowić, co zrobić z sytuacją, która ma miejsce w polskiej szkole; z jednej strony dużo problemów o charakterze wychowawczym, z drugiej strony niekiedy bardzo niski kapitał kulturowy wielu uczniów. Co zrobić, żeby uczniowie wrócili do świata logosfery?
Dostępne jest 17% treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.