Muzeum na Majdanku online

ag /PMM

dodane 24.04.2020 11:35

Cykle historyczne, podcasty, wystawy internetowe, materiały dla nauczycieli. Państwowe Muzeum na Majdanku wciąż poszerza swoją ofertę online.

Wiele ciekawych propozycji online przygotowało muzeum na Majdanku. Wiele ciekawych propozycji online przygotowało muzeum na Majdanku.
PMM

Mimo że teren muzeum w związku z panującą sytuacją wciąż pozostaje niedostępny dla zwiedzających, nie chcemy tracić kontaktu z naszymi odbiorcami - informuje muzeum na Majdanku i podkreśla, że ten niewątpliwie trudny czas staje się również okazją, żeby zainteresować ważną i ciekawą historią obozu
na Majdanku osoby, które dotąd jej nie poznały.

W związku z tym muzeum postanowiło przenieść znaczną część swojej działalności do sieci.

- Wykorzystując na szeroką skalę media społecznościowe, chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, również do młodego pokolenia, dla którego
ta sfera jest bardzo ważna w codziennym życiu. Każdy kto zajrzy na stronę internetową Muzeum, profile w mediach społecznościowych czy na kanał na YouTube będzie mógł znaleźć odpowiednie dla siebie treści - przekonuje muzeum.

Przygotowano również ulotkę interaktywną, która ułatwia wyszukanie konkretnych materiałów. Dostępne są cykle związane z historią obozu, jak ewakuacja więźniów w związku ze zbliżającym się frontem. Można odkryć nieznane dotąd fakty, dotyczące funkcjonowania wywiadu Armii Krajowej na Majdanku.

Dla osób lubiących formę podcastu jest możliwość wsłuchania się w czytane fragmenty wspomnień obozowych byłego więźnia Jerzego Kwiatkowskiego.
Przedstawiono również, jak w fatalnych warunkach obozowych, w nieludzkim miejscu, potrafiła zrodzić się i przetrwać miłość.

Dla wszystkich zainteresowanych artefaktami poświęcony jest cykl o obiektach artystycznych zlokalizowanych w obozowej przestrzeni, jak również ten dotyczący przedmiotów z terenu byłego obozu zagłady w Bełżcu.

- Najnowszy realizowany projekt opowiada o ucieczkach z obozu na Majdanku, które się udały pomimo obecności drutów, strażników i wszechobecnego
strachu. Swoją aktywność od niedawna zaznaczamy również na Instagramie. Oficjalne konto muzeum zostało uruchomione pod koniec marca. To tylko niektóre z realizowanych projektów. Nasi pracownicy wciąż tworzą i realizują nowe pomysły, wykorzystując dostępne materiały, źródła archiwalne, muzealia, relacje więźniów oraz wydawnictwa Państwowego Muzeum na Majdanku - podkreśla Krzysztof Stanek z PMM.

Od momentu przejścia w tryb pracy zdalnej poprzez treści umieszczane na stronie internetowej, w mediach społecznościowych i kanale w serwisie Youtube, muzeum udało się dotrzeć do ponad 800 000 odbiorców.