15 lat dziennikarstwa na KUL

KUL

|

GOSC.PL

publikacja 18.11.2023 09:00

Już niebawem społeczność profesorów i studentów będzie świętować 15-lecie Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL. Z tej okazji organizowana jest ogólnopolska konferencja naukowa.

Ten zespół kształci dziennikarzy na KUL. Ten zespół kształci dziennikarzy na KUL.
Archiwum KUL

Konferencja nosi tytuł „Jaki nadawca? Wpływ sztucznej inteligencji na media” i odbędzie się 23-24 listopada. Wykład inauguracyjny „Gdy sztuczna inteligencja kłamie. Dziennikarstwo (algorytmiczne) w poszukiwaniu prawdy” 23 listopada o 10.00  w budynku Centrum Transferu Wiedzy  (CTW- 114) przy Al. Racławickich 14 w Lublinie wygłosi prof. dr hab. Jan Kreft.

O 11.00 rozpocznie się gala wręczenia Nagród AKLAUD (Akademicki Laur Dziennikarski) w kategorii: AKLAUD i AKLAUD Młodych. Na 12.30 zaplanowano debatę ekspertów: „Sztuczna inteligencja – urojone lęki czy realne obawy”. Udział w niej wezmą: dr hab. Ewa Lekka-Kowalik, prof. KUL, dr hab. Małgorzata Gruchoła, prof. KUL, red. Małgorzata Piasecka, Radio Lublin, Łukasz Kwietniewski, IT Consultant w Sollers Consulting oraz Łukasz Semeniuk, psychoterapeuta, związany ze stowarzyszeniem Agape.

Drugiego dnia konferencji, 24 listopada w godz. 12-14.00, odbędzie się debata absolwentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej w Studiu Telewizyjnym KUL, zatytułowana „Teraźniejszość i przyszłość dziennikarstwa”.

Akademicki Laur Dziennikarski (AKLAUD) to ustanowiona przez Katolicki Uniwersytet Lubelski i Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w 2014 r.  coroczna nagroda przyznawana osobom łączącym pracę w mediach z aktywnością akademicką. Nagroda jest wręczana w dwóch kategoriach: AKLAUD oraz AKLAUD MŁODYCH. Tegoroczna Gala uświetni Konferencję Naukową  z okazji 15-lecia Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL.

- Doceniamy współpracę z praktykami, dziennikarzami i kierownikami redakcji oraz redaktorami naczelnymi w Lublinie i na Lubelszczyźnie. Absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej na KUL pracują z powodzeniem w mediach ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych. Realizują się w obszarze PR oraz w obszarach, gdzie wysoki poziom komunikacji jest niezbędny, a ich aktywność społeczna wywiera pozytywny wspływ na rozwój dojrzałego społeczeństwa obywatelskiego. Wierzymy, że zacieśnianie współpracy między teoretykami i praktykami będzie przyczyniać się do wzrostu zaufania społeczeństwa wobec mediów oraz zaufania do zawodu dziennikarza - podkreślają pracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Zarządzania KUL .