GN 41/2019 Archiwum

Modlitwa z wysiłkiem

Pielgrzymka rowerowa z Chełma do sanktuarium na Jasnej Górze odbywała się pod hasłem „W mocy Bożego Ducha” i wiodła przez… Gniezno.

Aż 45 pielgrzymów z Chełma na rowerach dotarło na Jasną Górę. Najmłodszy uczestnik wyprawy, Wojtek, miał 13 lat. Najstarszy, Leszek, 69. Wydarzenie odbywało się od 5 do 13 lipca. Duchowym przewodnikiem był ks. Karol Mazur, wikariusz parafii Świętej Rodziny w Chełmie. Organizatorem pielgrzymki była Chełmska Grupa Rowerowa.

− Jechaliśmy do Częstochowy przez Gniezno, żeby nie było zbyt łatwo. Naszym zamiarem było uczestnictwo w 14. Ogólnopolskiej Pielgrzymce Rowerowej na Jasną Górę. Spotkaliśmy się z grupą ponad tysiąca pielgrzymów rowerowych z całej Polski. Zabraliśmy ze sobą prośby i inne intencje mieszkańców Chełma, które zostały zapisane w pielgrzymkowej księdze intencji. Jest taki zwyczaj, że pielgrzymi wiozą księgę z intencjami w plecaku, przekazując ją sobie z etapu na etap. Przed wyjazdem była ona wyłożona w każdym kościele w Chełmie i wszyscy chętni wpisywali swoje intencje. Modliliśmy się w drodze za te wszystkie sprawy, ale i na miejscu, w sanktuarium maryjnym – mówi ks. Mazur.

Pielgrzymka rowerowa z Chełma przejechała ponad 800 km. Co roku trasa podróży ulega zmianie. Codziennie rowerzyści pokonywali ok. 100 km. – Spaliśmy zazwyczaj w salach gimnastycznych, mieliśmy wspólne posiłki rano i wieczorem. Trzeba było wstawać o godzinie 6 rano, żeby zdążyć na Mszę św. i na śniadanie, które jest istotnym posiłkiem w czasie tak wyczerpującej pielgrzymki. Wieczorem, po kolacji, był czas na wspólną modlitwę, Apel Jasnogórski i rachunek sumienia. Także na integrację – mówią pielgrzymi.

« 1 2 »

Zobacz także

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zamieszczone przez internautów komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów i nie odzwierciedlają poglądów redakcji